Dersin Adı | Eleştirel Düşünce |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 103 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders dilin argümansal kullanımını tanımlamak ve değerlendirmek için gerekli becerileri geliştirmeyi amaçlar. Böylelikle eleştirel düşünme, akıl yürütme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi hedefler. Dersin kuramsal öğelerinin kazandırmayı amaçladığı tekniklerin uygulanmasını sağlayacak egzersizlere özellikle önem verilecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders eleştirel düşünmeye ve salt biçimsel olmayan akıl yürütmeye bir giriş sunar.Tüm medyaların aracı olarak nitelendirebileceğimiz dil kullanımının, başarı ve başarısızlık hallerinin ne olduğu tanıtılacaktır. Öğrencilerin aktif bir şekilde tartışmalara katılması, egzersiz soruları çözmesi ve sınıf içi grup projelerine katılması beklenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Akıl Yürütme ve Dil |
2 | Söz edimleri, performatifler, iletişim edimleri, iletişimsel çıkarım | Ch 1 “Uses of Arguments; Ch 2 “The Web of Language” |
3 | Geçerlilik, Doğruluk, Soundness; öncüllerin ve sonuçların tanınması | Ch 3 “The language of Arguments” |
4 | Değersel Dil | Ch 4 “The Art of Close Analysis” |
5 | Tümdengelimsel standartlar | Selected material from Ch 6 and Ch 7 |
6 | Tümdengelimsel standartlar | |
7 | Tümevarımsal standartlar (1) | Ch 9 “Inference to the best explanation and from analogy” |
8 | Tümevarımsal standartlar (2) | Ch 10 “Causal Reasoning”; Ch 12 “Choices” |
9 | Anlam belirsizliği kaynaklı mantık hataları | Ch 13 (Heaps and slippery slopes) |
10 | Ara sınav | |
11 | Çok anlamlılık kaynaklı mantık hataları | Ch 14 (Equivocation and types of definitions) |
12 | İlgililik kaynaklı mantık hataları | Ch 15 (Types of ad hominem arguments, genetic fallacy, appeals to authority, appeal to popular opinion, appeal to emotion) |
13 | “Boş” argümanlar | Ch 16 (Circularity, begging the question, self-sealers) |
14 | Argüman çürütme teknikleri | Ch 17 (Counterexamples, reductio ad absurdum, straw men and false dichotomies, by parallel reasoning) |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Walter Sinnott-Armstrong and Robert J. Fogelin, Understanding Arguments: An Introduction to Informal Logic, 9 th ed., Cengage Learning (2013) ISBN-10: 1285197364 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 19 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 19 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | |||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | |||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | |||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | |||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest